Litorina folkhögskola

Vi ger dig verktyg och möjligheter så att du kan nå dina mål! Vi lägger fokus på individer och skapar obegränsat med utrymme för deras behov. Skolan har Östersjöprofil vilket innebär att vi bygger upp kunskap om Östersjöländerna, dess historia, samhälle, kultur och miljö. Vi genomför även studieresor inom dessa länder.

Litorina folkhögskola

Vi erbjuder både långa och korta kurser. Om du alltid har drömt om att bygga din egen båt kan drömmen bli sann. På Litorinas båtbyggarlinje lär du dig hur du kan bygga med dina egna händer.

Litorina folkhögskola är en mångkulturell mötesplats där olika livsvägar korsas och där många personer med olika bakgrunder träffas för att berika varandra. På Litorina folkhögskola kan du börja med något helt nytt och bredda dina kunskaper om våra grannar runt Östersjön. Du har möjlighet att studera i en inspirerande miljö och hitta dina utvecklingsvägar i livet.

Litorina folkhögskola ligger fem kilometer norr om Karlskrona i det natursköna Gullberna Park-området. Det finns möjlighet att köpa fika på skolan.

Tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning

Skolan är anpassad för personer med funktionsnedsättningar.

Litorina folkhögskola
Backsippevägen 4 (Vasskär, Gullberna Park)
371 54 Karlskrona

Besöksadress:
Backsippevägen 4 (Vasskär, Gullberna Park)

info@litorina.fhsk.se

Webbadress:
www.litorina.fhsk.se

Huvudman:
Karlskrona kommun, Östersjöinstitutet, Föreningen Norden, Karlskrona hantverks- och företagareförening

FSR:
Skolan är ansluten till Folkhögskolornas studeranderättsliga råd, FSR