Franska i praktiken - arbetsplatsförlagd språkpraktik

Braheskolan - Visingsö folkhögskola erbjuder arbetsplatsförlagd språkpraktik där du får en god inblick i den franska kulturen och arbetslivet. Kursen är våren 2020.

Oavsett vad du vill arbeta med i livet, är gedigna språkkunskaper och utlandserfarenhet en värdefull kunskap och fördel för en arbetsgivare.

Interkulturell kompetens blir allt viktigare i en värld där allt går fort och där många redan kan till viss del kommunicera på flera olika språk. Med en stark språklig kompetens samt insikt i det franska arbetslivet och interkulturell kunskap, har du alla möjligheter till att söka dig vidare inom franskt arbetsliv, fortsätta studier i franska eller söka arbete i Sverige med en reell fördel.

Denna kurs vänder sig till dig som är mellan 18 och 25 år och redan har baskunskaper i franska (A2) och söker en introduktion till och en första erfarenhet inom franskt arbetsliv.

Läs mer här!