June folkhögskola

June folkhögskola  där vägarna möts! June är en skola för utbildning, bildning och gemenskap. Här får du unika möjligheter till studier tillsammans med andra kursdeltagare och engagerad personal. June folkhögskola finns mitt i centrala Jönköping.

June ligger centralt vid Resecentrum i Jönköping.

Huvudman är Stiftelsen Pingstförsamlingarnas Skol- och Kursverksamhet. Utifrån en kristen värdegrund vill vi stimulera till samhällsengagemang och personlig utveckling. När människor med olika social och kulturell bakgrund möts, växer vi som människor. Välkommen att växa med oss!

Jönköping är en attraktiv kommun och det finns ett stort utbud inom kultur, idrott och föreningsliv. Smålands Musik och teater (SMOT) tog 2011 ett nytt Scenkonstens hus, Spira, i besittning. SMOT har en bl a en egen teaterensemble och Jönköpings Sinfonietta, vilka bedriver en stor verksamhet i hela länet. Här finns museer av olik slag, gallerier och ett stort utbud av restauranger. Här finns också en stor föreningsverksamhet där inte minst kyrkor av olika slag är ett starkt inslag.

Högskolans framväxt i Jönköping har till en del ändrat samhällsbilden. Jönköping som sommarstad har fått ett starkt uppsving genom Piren – en restauranggata som sträcker sig ut i Vättern och miljön från Bryggan bort till Spira med caféer, butiker och restauranger har fått den delen av centrum att blomstra.

Besök våra sidorFacebook och Instagram.

Tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning

Tillgänglighet till lokalerna för rullstolsburna via hissar.

June folkhögskola
Västra Storgatan 14, Juneporten
553 15 Jönköping

Besöksadress:
Juneporten

info@junefolkhogskola.se

Webbadress:
www.junefolkhogskola.se

Huvudman:
Stiftelsen Pingstförsamlingarnas Skol- och Kursverksamhet.

FSR:
Skolan är ansluten till Folkhögskolornas studeranderättsliga råd, FSR

Andra utbildningar på skolan: