Folkhögskoledeltagare i en kanot. En av deltagarna tittar på en karta med rynkad panna. En tecknad pratbubbla finns i närheten av hans mun.
I Facebooktävlingen ska deltagarna komma med förslag kring vad en av deltagarna på kursen äventyrsguide säger.

Dalslands folkhögskola i Färgelanda ordnar tävling för att lyfta fram sommarkurser

Dalslands folkhögskola i Färgelanda arrangerar en Facebooktävling för att uppmärksamma skolans nya sommarkurser. I prispotten finns möjligheten att delta på någon av de fyra kurser som ordnas, inklusive serviceavgift, kost och logi.

– Att vi beslutat oss för att hålla sommarkurser är en nyhet för i år. Vi vill lyfta fram detta på ett roligt sätt, säger Julia Jacobsson, kommunikatör på Dalslands folkhögskola.

Folkhögskolan planerar att hålla i fyra stycken sommarkurser, som alla på ett eller annat sätt hämtar inspiration från naturen. Det är en klassisk "Fyll i pratbubblan"-tävling där tävlingsdeltagarna ska komma med förslag på vad en folkhögskoledeltagare säger.

– Vi vill att det ska vara enkelt att delta i tävlingen. Vi hoppas på många kreativa förslag, säger Julia Jacobsson.

Här kan du delta i Facebooktävlingen