Mora folkhögskola

Mora folkhögskola är en mötesplats där allmänbildning och självförtroende står i centrum. Här kan du utvecklas och studera i en generös och inspirerande miljö nära Siljan och Mora centrum. Möjlighet till ett rikt friluftsliv. Mora folkhögskola har även utbildningar förlagda  i Skattungbyn, utanför Orsa.

Mora folkhögskola entre, vinter

Behöver du behörighet för att studera vidare, utveckla dig själv och vill ta chansen att lära dig något nytt? Då är Mora folkhögskola platsen för dig.

Hos oss studerar du i små studiegrupper i en lugn miljö. Du har stor möjlighet att påverka dina egna studier.

Internat

På Mora folkhögskola finns det tre internat. Vissa rum har egen dusch och toalett, medan andra delar på dusch två och två. På varje internat finns gemensamt kök, tvättstuga samt sällskapsrum med TV. Trådlöst internet finns på hela skolans område.

I Skattungbyn finns fyra hus med boende. Kursdeltagarna hyr ett eget rum och delar kök och gemensamma utrymmen. Här tar kursdeltagaren ett eget ansvar för husets skötsel och den egna matlagningen.

Tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning

Lokalerna är med några undantag tillgängliga för rullstolsburna.

Hitta hit

Postadress:
Mora folkhögskola
Yvradsvägen 29
792 34 Mora

Telefon: 0250-942 00

E-post:
info@morafhsk.se

Webbadress:
www.morafolkhogskola.se

Huvudman:
Region Dalarna