Man med glasögon och skägg.
Joel blev kyrkomusiker

Joel nådde sitt mål

Efter att ha läst till kyrkomusiker på Oskarshamns Folkhögskola nådde Joel sitt mål och jobbar nu på Gotland. Så här skriver han om sin tid på folkhögskolan.

"Under åren 2019 till 2022 gick jag på Oskarshamns folkhögskola där jag studerade kyrkomusik. Det bästa med skolan var definitivt de fantastiska lärarna och kamraterna. Jag bodde på internatet till och från, vilket gjorde att jag kom närmare mina kamrater och upplevde en stark sammanhållning.

Nu arbetar jag som kyrkomusiker på Norra Gotlands pastorat. Jag har fortfarande kontakt med några från studietiden, även om det inte är alla.

Ett av mina finaste minnen är när jag fick framföra ett orgelstycke i Oskarshamns kyrka under kulturnatten. Det var en minnesvärd upplevelse som jag kommer att bära med mig. Jag kan definitivt rekommendera skolan till andra som vill utveckla sig inom musiken."