Tre personer jobbar med skolarbete i biblioteksmiljö.
Kursdeltagare gör skolarbete i Fellingsbro folkhögskolas bibliotek.

Lediga platser till Allmän kurs på vårterminen 2020

Nu kan du söka till Allmän kurs på Fellingsbro folkhögskola. Vi har ett fåtal lediga platser till vårterminen 2020. Sista ansökningsdag är 1 december.

Nu är antagningen öppen till vårterminen på Allmän kurs i Fellingsbro med kursstart 9 januari. Det handlar om en mindre antagning där vi har möjlighet att anta omkring fem kursdeltagare. Sista ansökningsdag är 1 december.

När du söker är det viktigt att du gör en komplett ansökan. Bifoga betyg/intyg från tidigare studier, såsom grundskolebetyg, gymnasiebetyg och intyg från Komvux. Alla som skickat in en komplett ansökan och som vi bedömer har förutsättningar att klara av studier på Allmän kurs kontaktas för en intervju.

Allmän kurs – ett alternativ till Komvux

Allmän kurs är ett alternativ till gymnasieskola och Komvux för dig som inte har gått klart grund- eller gymnasieskolan. På Allmän kurs kan du förbereda dig för att därefter söka vidare till högskola, universitet, yrkeshögskola eller till arbeten som kräver avklarat gymnasium.

Läs mer om och ansök till Allmän kurs på Fellingsbro folkhögskola – Vårterminen 2020