Glad kvinna sitter vid bord och pluggar.
Kursdeltagare på Fellingsbro folkhögskola

Dags att söka till vårterminens kurser

Nu kan du ansöka till kurserna som har antagning till vårterminen - Allmän kurs, Allmän kurs på teckenspråk, Allmän kurs på distans, Svenska som andraspråk, Teckenspråk på distans och Friskvårdskursen. Sista ansökningsdag är 1 december.

Ansökan till kurserna som har antagning till vårterminen är nu öppen. Sista ansökningsdag är 1 december. Du kan söka till följande kurser:

Allmän kurs

• Endast ett fåtal lediga platser finns.
  • Just nu bedrivs Allmän kurs delvis på distans. Du som studerande studerar varannan vecka på plats, varannan på distans.
  • Vi tillämpar löpande antagning under ansökningstiden som börjar den 31 oktober 2020.
  • Du som börjar Allmän kurs på vårterminen kan inte söka in till universitet/högskola till nästkommande vårtermin. Detta på grund av att sista kompletteringsdag till universitet/högskolor infaller innan du får intyget på att du fullgjort ett års studier på Allmän kurs.

Allmän kurs på distans

Allmän kurs på teckenspråk

Svenska som andraspråk

Teckenspråk på distans

• Du söker till nivå 2 eller nivå 4.

Friskvårdskursen

• Löpande antagning.

Allmän kurs

Allmän kurs på distans

Allmän kurs på teckenspråk

Svenska som andraspråk

Teckenspråk på distans

• Du söker till nivå 2 eller nivå 4.

Friskvårdskursen

• Löpande antagning.