Illustration med gul bakgrund och med texten "Digitalt Öppet Hus" samt siluettsymboler av människor, pratbubblor, syntolkningssymbol, hand som tecknar "jag älskar dig" på ASL etc.

Digitalt Öppet Hus på Fellingsbro folkhögskola

Fredagen den 24 april, kl. 10-12, håller vi Öppet Hus online. Du kan ställa frågor, ta del av kursdeltagares berättelser om sin studietid och kolla på ett livesänt samtal om folkhögskola, bildning och våra kurser och utbildningar.

Det är konstiga tider. Men tiden, den går ändå, liksom livet måste gå vidare. Vid den här tiden skulle vi redan ha haft Öppet Hus. Men precis som miljontals andra evenemang ställdes det in. Öppet Hus går naturligtvis inte att ersätta. Inget överträffar ju möjligheten att besöka en specifik plats och insupa just den platsens unika atmosfär, strosa runt och bilda sig en egen uppfattning, prata med folk lite så där förutsättningslöst för att känna av stämningen, ja ni fattar.

Digitalt Öppet Hus

Med det sagt vill vi ändå erbjuda något till alla er som kanske tänkt komma på Öppet Hus, ni som funderar på att söka till någon av våra utbildningar och alla andra intresserade. Därför kommer vi på fredag den 24 april kl. 10-12 att hålla ett digitalt Öppet Hus, där vi försöker ge en liten inblick i vilka vi är, vad vi står för och vad vi kan erbjuda dig.

Livesändning

Vårt digitala Öppet Hus är gemensamt för skolan i Fellingsbro och för skolan i Örebro. Du kommer att få möjlighet att ställa frågor och du kommer att få ta del av några kursdeltagares berättelser om sin studietid hos oss. Därtill så kommer vi att sända live när några av våra kollegor samtalar om folkhögskola, bildning och om våra kurser och utbildningar. Livesändningen startar klockan 10 och beräknas pågå i ungefär en halvtimme. Livesändningen teckenspråkstolkas.

Välkommen!

Länk till Fellingsbro folkhögskolas digitala Öppet Hus