Tre dansare står vända mot ett träd, med ryggen mot kameran. Deras ryggar är färgade i grönt, turkost, blått och orange. Text på bilden: Prima Materia. Kävesta Danslinje 2020 - 2021.
Prima Materia har premiär 27 maj

Prima Materia med danslinjen vid Kävesta folkhögskola

Välkommen till premiär av Prima Materia, årets slutproduktion från Kävesta folkhögskolas danslinje.

Under den senaste veckan har det varit febril aktivitet på Teater Martin Mutter i Örebro, där danslinjens ska genomföra föreställningen. Man har filat på de sista detaljerna, ljussatt och prövat teknik för ljud och livesändning.

I år ges inga fysiska föreställningar av danslinjens årliga slutproduktion. Till följd av coronarestriktioner kommer Prima Materia istället att sändas live via Youtube vid två tillfällen. Länk till livestream finns här:

Prima Materia består av 14 koreografier som skapats av utbildningens deltagare och lärare.