Annons för Mötesplats Bromma

Upptaktskonsert "Cant stop the beat" 22 september

Dags för höstens första Mötesplats Bromma torsdag 22/9 kl 19. Musiklinjen Betel bjuder på upptaktskonsert "Cant stop the beat" Alla som vill är välkomna, fri entré! Bromma folkhögskola ligger på Åkeshovsvägen 29, 10 minuters promenad från T-bana Brommaplan.

Ett par gånger per termin bjuder Bromma folkhögskola in till en öppen mötesplats för alla som vill delta. Vi samlas kring olika kulturella uttryck, hållbarhetsfrågor, livsberättelser, samtal och dialog.

Hur kan vi låta olika röster bli hörda?

En mötesplats kan vara en plats där vi väntar in varandra för att vi är på väg åt olika håll. Det kan också vara en plats där människor möts över de gränser som skapats i samhället. Folkhögskolan drivs av övertygelsen att för att demokrati ska fungera så måste både svaga och starka röster få höras, och alla få möjlighet att hitta sin röst. Tillsammans med dig vill vi skapa en mötesplats för samtal och kulturuttryck för hållbara människor i en hållbar värld.