Högaktuell distanskurs om diskriminering

Diskriminering och rasism är en het fråga i samhällsdebatten i Sverige, Europa och världen. Distanskursen Agera utan att diskriminera på Röda Korsets folkhögskola vill belysa vilka konsekvenser en mer utbredd rasism får för Sverige och för enskilda individer. Kursstart 17 februari. Sök idag!

Agera utan att diskriminera vid Röda Korsets folkhögskola synliggör den strukturella diskrimineringen i samhället och sätter fokus på vad som kan göras för att få ökad respekt och förståelse för varandra i ett mångkulturellt Sverige.

Kursen är en distanskurs kvartsfart som löper över en termin. Kursen har tre gemensamma träffar på skolan, två dagar per tillfälle, och går oftast bra att kombinera med arbete eller andra studier då det mesta av kursarbetet sker på distans.

Välkommen med din ansökan!

Kommentarer från tidigare deltagare

"Agera utan att diskriminera är en väldigt lärorik och intressant kurs som jag rekommenderar alla att läsa! Gillar blandningen av teori med läsning av rapporter etc samtidigt som kursen har nära koppling till diskriminering i verkligheten. Ett plus för många intressanta föreläsare!"

"Lärorik kurs som passar perfekt med dagens verklighet, förutom att lära sig nya saker, lär man sig att använda sig utav kunskapen och verktygen i andra sammanhang som tillhör vardagslivet också."

"Tillsammans hjälptes vi åt att ge ljus åt frågor som berörde orättvisa, diskriminering, normkritik och tolkningsföreträden. Otroligt värdefullt!"

Läs mer på Röda Korsets folkhögskolas hemsida