Skaffa dig gymnasiebehörighet på distans på Röda Korsets folkhögskola

Till hösten startar Röda Korsets folkhögskola i Stockholm en efterlängtad distansutbildning; Allmän kurs på gymnasienivå. Har du hoppat av gymnasiet och är sugen på att skaffa dig behörighet för att kunna plugga vidare? Trivs du med att studera hemifrån? Då är det här kursen för dig!

Det här är en kurs för dig som har ofullständig gymnasieutbildning och av olika skäl vill studera hemifrån. Beroende på dina tidigare studier och arbetslivserfarenhet kan du under 1, 2 eller 3 år läsa in gymnasieskolans grundläggande behörighet. Godkänd Allmän kurs ger grundläggande behörighet för högskolestudier.

Vi fördjupar oss i olika samhällsfrågor och undersöker dessa från ett globalt och lokalt perspektiv, historiska och nutidsaktuella perspektiv. Därutöver studerar du engelska, matematik, naturkunskap, religion samt svenska 1, 2 eller 3 utifrån dina behov och förutsättningar.

Klicka här för att läsa mer och ansöka. Löpande antagning. Kursstart 7 september!

Mer information om skolan hittar du på Röda korsets folkhögskolas webbplats.

Välkommen till Röda Korsets folkhögskola!