Sök en plats på Klimatomställning i teori och praktik

Är klimatet din hjärtefråga? Passa på att söka en plats på kursen Klimatomställning i teori och praktik! På grund av några sena avbokningar finns nu möjlighet att hoppa på den populära ettåriga kursen "Klimatomställning i teori och praktik" på Röda Korsets folkhögskola i Skärholmen, Stockholm. Mobilisera dig själv och andra för hållbarhet och omställning!

Kursen Klimatomställning i teori och praktik vänder sig till dig som vill vara med och ta ledning för en hållbar värld. Fokus är ekologisk, ekonomisk och social hållbar utveckling.

Du får en bred kunskapsbas inom fältet klimatomställning och hållbarhet. Moment kring individuell omställning och globala förändringsprocesser avlöser varandra. Kursen gör (om möjligt) en längre studieresa i Europa - självklart reser vi med tåg!

Kursen fokuserar på omvärldskunskap, hållbarhetsstudier, omställningsarbete och aktivism med omväxlande teoretiska och praktiska inslag. I kursen ingår många spännande projekt och studiebesök.

Omgående kursstart (efter intervju och antagning). Kontakta gärna skolan för mer information!

Här kan du läsa mer om skolan, kursen och göra en ansökan Klimatomställning i teori och praktik . Välkommen till Röda Korsets folkhögskola!