Röda Korsets folkhögskola ställer ut

(Skylt)fönster mot världen i Skärholmen!

Röda Korsets folkhögskola ligger lite avsides i Skärholmens centrum och det har visat sig att många lokalbor inte vet att den finns. För att råda bot på detta har ett samarbete inletts med Skärholmens centrum som upplåtit ett skyltfönster till folkhögskolan under hela april.

Trots att Röda Korsets folkhögskola i Skärholmen, Stockholm, ligger centralt i centrum är det lite svårt att hitta dit. "När inte heller studiebesök eller "Öppna hus" har kunnat hållas som vanligt känns det ännu viktigare att kunna få visa delar av skolan i Skärholmens centrum (SKHLM) där många människor passerar", säger kommunikatör Lotta Spykman Smedeby.

Under hela april kommer folkhögskolan att synas extra mycket även på andra ställen i Skärholmen. I samband med Folkhögskolans dag gick till exempel engagerade och stolta deltagare runt på Skärholmstorget och delade ut foldrar och berättade om hur det är att läsa på Röda Korsets folkhögskola.

Skolan hoppas med detta att fler av de som är bosatta i närområdet främst ska kunna hitta till de allmänna kurserna som ger möjlighet att läsa in gymnasiebehörighet för de som inte fullföljt det tidigare. Det finns även kurser på grundnivå för den som vill förbättra sin svenska och/eller läsa en förberedande vårdbiträdeskurs.

"Det blir spännande att se om fler deltagare hittar oss nu", säger Lotta.