Reportage från Röda Korsets folkhögskola i Röda Korsets medlemstidning

"Här lär jag mig att drömma stort"

I det senaste numret av medlemstidningen Röda Korset magasin får vi följa deltagaren Saeideh en dag på Röda Korsets folkhögskola. En händelserik dag och en fin historia om vägen mot gymnasiebehörighet.

I Röda korsets magasin Nr 1 2022 kan du nu läsa om vår ambitiösa och generösa deltagare Saeideh som har gjort en fantastisk resa och snart har gymnasiebehörigheten i sin hand.

"Här ges förutsättningar att komma in i en gemenskap, att utvecklas och fortsätta framåt" säger Saeideh som siktar mot att bli apotekare. Efter fyra år på Röda Korsets folkhögskola läser hon nu sista året på kursen Sikta mot högskolan som kommer att ge henne fullständig högskolebehörighet. Tack Saeideh för att du delar med dig! Du är en inspirerande förebild för många.

Här kan du läsa artikeln i sin helhet