Ny distanskurs - Hitta din röst

Hitta din röst på Hola folkhögskola med denna kurs baserad på CVT - complete vocal technique.

Hitta din röst är en kurs för dig som vill utforska din röst på ett djupare plan och som vill lära dig att sjunga på ett enkelt och naturligt sätt baserat på anatomi och fysiologi. Kursen bygger både på digital kommunikationsteknik och mötet mellan deltagare och pedagog. Kursen är baserad på CVT "Complete vocal thecnique" och ger inblick och förståelse för hur tekniken används teoretiskt och praktiskt. Kursen är inte genreinriktad och riktar sig till alla åldrar och förkunskaper.

Kursledare

Marta Parkman är utbildad CVT pedagog, musikalartist samt samtalsterapeut. Hon har ett stort engagemang för den mänskliga rösten, kroppen och själen. Hur hanterar vi vår röst för att bli bättre, må bättre och känna oss bättre till mods? Allt hänger ihop. Marta har arbetat b.l.a på Högskolan för scen och musik i Göteborg och Balettakademien samt drivit sitt egna företag Complete Vocal Room sedan 2013. Hon är även själv verksam som artist.

Kursinnehåll

• Anatomi/fysiologi
  • Grundläggande sångteknik
  • Övergripande förståelse om vad CVT är och hur det används.
  • Musiklyssning och analys
  • Individuell coaching
  • Mentala strategier
  • Övningsteknik