Angered folkhögskola

Behöver du bli behörig för vidare studier? Träna svenska? Ta tag i den där drömmen om att skapa, fördjupa ditt intresse? Skapa en framtid?

Välkommen till Angered folkhögskola. Vi finns i Hammarkullen, Hjällbo och Angered.

Då har du kommit rätt! Angered folkhögskola har ett brett utbud av allmänna grund- och gymnasiekurser, flera konstnärliga kurser i samarbete med Göteborgs Universitets konstnärliga fakultet, samt SFI. Vi hjälper dig att få din grund- eller gymnasiebehörighet, att träna din svenska, engelska eller matte på din individuella nivå. Du kan få en behörighet till yrkeshögskola, högskola eller universitet. Här kan du också ge ditt intresse och passion ett år och fördjupa din konstnärliga förmåga.

Tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning

Lokaler är på markplan. Tillgängliga toaletter finns.

Hitta hit

Postadress:
Angered folkhögskola
Box 2107
424 02 Angered

Besöksadress:
Hammarkulletorget 61

E-post:
info@angeredfhsk.se

Webbadress:
www.angeredfolkhogskola.se

Huvudman: