Till innehållet på sidan
Folkhögskola punkt nu, gå till startsidan.
  • Sök kurser
  • Sök skolor
  • Vad är folkhögskola?
Vad är folkhögskola?
Kurser och utbildningar på folkhögskola
Allmän kurs
Profilkurser
Yrkesutbildningar
Sommarkurser och korta kurser
Hur fungerar distansstudier på folkhögskola?
Andra utbildningar på folkhögskola
Beställ material om folkhögskola
Så söker du till folkhögskola
Så väljer du rätt kurs och folkhögskola
Vad krävs för att bli antagen till folkhögskola?
Hur gammal behöver du vara för att studera på folkhögskola?
Vad kostar det att studera på folkhögskola?
Hur fungerar studiestöd på folkhögskola?
Hur gör du din ansökan?
Så styrs och finansieras folkhögskolan
Att studera på folkhögskola
Hur fungerar det att bo på internat?
Vilket stöd kan du få om du har en funktionsnedsättning?
Vad gör du om du har problem med din folkhögskola?
Vanliga frågor om folkhögskola
Så får du behörighet till vidare studier
Behörighet till gymnasienivå
Behörighet till högskola och universitet
Så får du grundläggande behörighet på folkhögskola
Vad krävs för att komma in på din högskoleutbildning?
Hur blir du antagen till högskola?
Vad är studieomdöme och behörighetsintyg?
Behörighet till yrkeshögskola
Hur blir du antagen till yrkeshögskola?
  • Lättläst
  • Other languages
  • Hitta innehåll
  • Sök
  • Lyssna
  • Sparade kurser 10
Vad är folkhögskola?
Kurser och utbildningar på folkhögskola
  • Allmän kurs
  • Profilkurser
  • Yrkesutbildningar
  • Sommarkurser och korta kurser
  • Hur fungerar distansstudier på folkhögskola?
  • Andra utbildningar på folkhögskola
Beställ material om folkhögskola
Så söker du till folkhögskola
  • Så väljer du rätt kurs och folkhögskola
  • Vad krävs för att bli antagen till folkhögskola?
  • Hur gammal behöver du vara för att studera på folkhögskola?
  • Vad kostar det att studera på folkhögskola?
  • Hur fungerar studiestöd på folkhögskola?
  • Hur gör du din ansökan?
Så styrs och finansieras folkhögskolan
Att studera på folkhögskola
  • Hur fungerar det att bo på internat?
  • Vilket stöd kan du få om du har en funktionsnedsättning?
  • Vad gör du om du har problem med din folkhögskola?
Vanliga frågor om folkhögskola
Så får du behörighet till vidare studier
  • Behörighet till gymnasienivå
  • Behörighet till högskola och universitet
    • Så får du grundläggande behörighet på folkhögskola
    • Vad krävs för att komma in på din högskoleutbildning?
    • Hur blir du antagen till högskola?
    • Vad är studieomdöme och behörighetsintyg?
  • Behörighet till yrkeshögskola
    • Hur blir du antagen till yrkeshögskola?
  1. Lättläst
  2. Det här kan du studera
  3. Sommarkurser

Sommarkurser

Under sommaren har folkhögskolorna
korta kurser som kallas sommarkurser.
De kan vara några dagar eller
några veckor långa.

Tillbaka till Det här kan du studera »

Tillbaka till Vad är en folkhögskola »

  • Profilkurs
  • Distanskurs
  • Kurser i svenska
  • Sommarkurser

Hitta på sidan

fhsknu-2022-logo-neg-2.svg

Folkhögskola.nu är en del av Sveriges folkhögskolor.

Nyhetsbrev

Anmäl dig till nyhetsbrev från Sveriges folkhögskolor.

Kakor (Cookies)

Denna webbplats använder Kakor (Cookies). Läs om inställningar för cookies.

Ändra samtycke för kakor

Kontakta folkhögskola.nu

Box: 112 15
Adress: 100 61 Stockholm

E-post: info@folkhogskola.nu
Telefon: 08-796 00 50

Vad är folkhögskola.nu?

Sociala medier

  • Facebook
  • Youtube
  • Tiktok
  • Instagram