Gamleby folkhögskola

Gamleby folkhögskola är en kreativ mötesplats där du kan lära och växa tillsammans med andra. Här finns tid och ro för koncentration, och även rum för nya intressanta möten. Du får utvecklas efter dina förutsättningar.

Fika i matsalen

Harmonisk miljö
Du är vårt uppdrag och just din anledning att studera här är lika viktig för oss som för dig. Därför vill vi erbjuda dig en harmonisk miljö där du kan utvecklas efter dina förutsättningar tillsammans med vår personal och dina kurskamrater. En plats för dig som behöver studiero.

Hållbarhet för miljön, samhället och dig
Vårt stora fokus ligger på hållbar omställning. Hållbarhet för miljön, samhället och dig som individ. Vi jobbar i mindre grupper där vi kan anpassa takten efter dina behov. Vi hjälper dig att planera och organisera dina studier för att du ska kunna nå dina studiemål.

Din bästa tid
Vi är övertygade om att du kommer att trivas här och känna att det är roligt att studera och lära dig nya saker. På samma sätt som tidigare studerande har gjort när de beskriver tiden på Gamleby folkhögskola som den bästa i livet!

Varmt välkommen till oss!
Personalen på Gamleby folkhögskola

Tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning

Huvudskolans lokaler och flera rum på internatet är anpassade för rörelsehindrade.

Hitta hit

Postadress: