E-sport på Sommenbygdens folkhögskola - ansök senast 1 juni

Är E-sport ditt största intresse? Spelar du CS:GO eller League och har som målsättning att kunna leva på ditt spelande? E-sporten växer och är i dag en av världens största sporter. I Sverige tittar ca 400 000 dagligen på E-sport och gaming. Vi ger dig den unika möjligheten att utveckla dina skillz och personliga egenskaper.

Förutom att fördjupa ditt kunnande inom CS:GO och League of Legends kommer du att få med dig andra viktiga delar. Efter ett år på Sommenbygdens folkhögskola har du fått med dig erfarenhet och kunskaper som du kan använda i yrkeslivet inom ledarskap, E-sport och andra yrken.

BASIC eller PRO

I din ansökan till utbildningen väljer du den inriktning som passar dig bäst, BASIC eller PRO.

BASIC:

• Hitta din roll i ett lag
  • Utveckla dina skillz
  • Träna analysera och slipa på tekniker tillsammans med ditt lag och på individuell nivå
  • Samarbete/Kommunikation

PRO:

• Hitta en professionell struktur för ditt spelande, med stresshantering, kost/hälsa och gym
  • Tävla och spela olika turneringar
  • Lär dig läsa din motståndare med hjälp av video/ljudanalysering
  • Ha mängdträning, teknik och strategilektioner

På schemat:

• CS:GO och League legends; mängdträning, strategi och analys