Östra Grevie folkhögskola

Östra Grevie folkhögskola i Vellinge kommun är en av Sveriges största folkhögskolor. Här studerar du i en unik miljö, på en skola som ända sedan starten år 1914 haft fokus på framtiden. Din framtid.

Skolan ligger på en stor parktomt i det vackra skånska landskapet i Östra Grevie, Vellinge. Men också närheten till Malmös, Lunds och Köpenhamns kultur- och konstliv är en stor tillgång.

Östra Grevie folkhögskola

Sedan invigningen 1914 har skolan kontinuerligt vuxit med en flora av spännande byggnader; ateljéer och klassrum, bibliotek, restaurang, konferenscenter, bostäder och tränings- och fritidsmiljöer. Skolan, som är politiskt och religiöst obunden, drivs med en folkhögskoleförening som huvudman. Vi har ett stort fokus på dig som individ; dina mål, möjligheter och din personliga utveckling.

Internatet har plats för 70 studerande.

Östra Grevie – folkhögskolan i Malmö

Läs mer om vår filial i Malmö här

Verksamheten i Malmö startades för mer än 30 år sedan och är förlagd på Persborgstorget 1b i Malmö.

Gamla landsvägen 39, Östra Grevie
235 99 Vellinge

Fax: 040-55 62 01

info@ostragreviefolkhogskola.com