Jakobsbergs folkhögskola

I en vacker herrgård i Jakobsberg, 20 minuter med pendeltåg från centrala Stockholm, ligger Jakobsbergs folkhögskola. I över 100 år har skolan stått för en solidarisk och humanistisk samhällssyn. Vår religiöst och partipolitiskt obundna ställning ger utrymme för engagemang, kritiskt tänkande och radikal debatt.

Jakobsbergs folkhögskola vill vara ett centrum för idédebatt, kunskapsutveckling och kultur. Vi strävar efter att solidaritet, hållbar utveckling, hälsa och jämställdhet ska prägla såväl den dagliga undervisningen som skolans gemensamma aktiviteter.

Vi har ett brett kursutbud som speglar våra profiler.

Skolan har ett internat som är litet och enkelt. Som internatboende har du tillgång till ett litet pentry med köksutrustning.

Huvudman för skolan är Föreningen Jakobsbergs folkhögskola.

Välkommen till Jakobsbergs folkhögskola!

Tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning

Eftersom skolan är inrymd i en gammal herrgård som är byggd överst på en liten kulle är byggnaderna dessvärre bara delvis tillgänglighetsanpassade.

Jakobsbergs folkhögskola
Folkhögskolevägen 1
177 40 Järfälla

Besöksadress:
Folkhögskolevägen 1

info@jakobsbergsfolkhogskola.se

Webbadress:
www.jakobsbergsfolkhogskola.se

Huvudman:
Föreningen Jakobsbergs folkhögskola.

FSR:
Skolan är ansluten till Folkhögskolornas studeranderättsliga råd, FSR