Två deltagare pluggar på en bänk utomhus. Text: Lediga jobb på  Kävesta folkhögskola! • Lärare svenska/engelska • Elevassistent
Kävesta folkhögskola söker två lärare och en elevassistent

Kävesta söker två lärare i svenska/engelska samt elevassistent

Kävesta folkhögskola söker nu två stöttande och kreativa lärare i svenska/engelska, för vikariat. Skolan söker även en lyhörd elevassistent med erfarenhet av att stötta vuxna med olika funktionsnedsättningar.

Mer information om tjänsterna och hur du ansöker finns på Kävesta folkhögskolas hemsida.

Sista ansökningsdatum

2018-06-20

Mer information om tjänsterna finns på Kävestas hemsida

Kort om Kävesta folkhögskola

Kävesta folkhögskola ligger ca 2 mil söder om Örebro. Ett arbetslag om 44 fast anställda bedriver vuxenutbildning för ca 165 deltagare. Studiemiljön är familjär och präglas av att skolan är relativt liten och lantligt belägen.

Kävesta folkhögskola har en kulturprofil och erbjuder fyra utbildningar: allmän kurs, danslinjen, konst- och formgivningslinjen samt musiklinjen. De tre senare är profilkurser där deltagarna studerar ett särskilt ämne på heltid under minst ett år. Allmän kurs erbjuder personer som tidigare inte fått chansen att klara av sina studier på högstadie- eller gymnasienivå en möjlighet att bli behöriga för yrkeshögskolestudier eller högskolestudier.