Malungs folkhögskola

På Malungs folkhögskola ser vi lärandet som en livslång process och livet som en resa.

Gula huset på skolans område

Dina mål och erfarenheter blir till grund för studierna och på Malungs folkhögskola finns stöd och resurser som hjälper dig att nå dina mål i din egen takt. Du kanske nyss har börjat din livsresa, vill byta bana, bygga vidare på dina kunskaper eller ge tid för dina specialintressen. Här kan du välja mellan flera utbildningar inom våra profilområden natur, kultur och hälsa. Du möter engagerad och kunnig personal som tillsammans med alla kursdeltagare ger lärandet och livet lyskraft.

Till Malungs folkhögskola är du välkommen som du är, för att lära tillsammans med andra i en kreativ och vacker miljö. Efter en kurs hos oss har du fått nya kunskaper, minnen och vänner för livet. Välkommen!

Tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning

Vi arbetar aktivt med åtgärder för att anpassa studiesituationen för deltagare som behöver särskilt stöd. Kontakta skolan för mer information.

Malungs folkhögskola
Thorolfsvägen 44
782 34 Malung

info@malungsfolkhogskola.se