Kvarnbyserier

Kvarnby folkhögskola ger varje år ut antologin Kvarnbyserier, Serieskolans årsbok. Äntligen kan boken presenteras på skolans slututställning igen, efter att detta inte var möjligt under de senaste två åren på grund av Covid19-pandemin.

Serieskolans årsböcker har redan kommit från tryckeriet och hunnit bli utdelade på  Stockholm International Comics Festival i helgen. Men "officiellt" släpps årets upplaga först den 2 juni. Då öpnnas Serieskolans slututställning med en vernissage på Rum för serier i centrala Malmö.

- Väldigt kul att vi kan jobba med utställningen igen, vi har väntat länge på det här, tycker Sara Hansson, en av lärarna på Serieskolan. Det utlovas seriekonst, tilltugg och dryck!

Om du har vägarna förbi Malmö under tiden 2-7 juni - hjärtligt välkommen till utställningen!

Trots att allt är ungefär som vanligt, så bibehålls i alla fall en tradition som hänger ihop med pandemitiden: Skolan kommer att köra ut årsboken till bibliotek och intresserade privatpersoner även i år.

Beställ gärna ditt ex av årsboken - efter den 2 juni! - på www.kvarnby.se.