Migration och social hållbarhet - ny distanskurs på halvfart

Är du intresserad av migration, likabehandling och social hållbarhet? Nu har den populära kursen Migration och social hållbarhet omarbetats till en distanskurs på halvfart, vilket gör det möjligt för fler att gå kursen parallellt med andra studier eller arbete.

Migration och social hållbarhet på Röda Korsets folkhögskola är en distanskurs för dig som vill arbeta för en hållbar samhällsutveckling och fördjupa dig i migrationsfrågor utifrån ett rättighetsperspektiv. Teoretiska och praktiska delar varvas under kursen och det ges goda möjligheter att skapa kontakter och nätverka med organisationer inom fältet.

Sju obligatoriska träffar på skolan fördelas över läsåret (10-11 sept, 8-9 okt,12-13 nov, 3-4 dec, 28-29 jan, 25-26 mars, 6-7 maj)

Klicka här för att läsa mer och ansöka. Sista ansökningsdag är 15 april.

Kommentarer från tidigare deltagare (från när kursen var på heltid)

"Otroligt lärorika diskussioner och föreläsningar! Jag var i början lite osäker då jag aldrig läst på folkhögskola tidigare men nu i efterhand kan jag säga att jag bär med mig mer kunskap än vad jag fått av en kurs på universitet. Detta tror jag beror på diskussionerna och de nära relationerna som skapas med både lärare och klasskamrater."

"Att läsa den här kursen är det bästa jag gjort! Lärarna är helt fantastiska samt alla kurskamrater som man lär känna. Guld värt!"

Mer information om skolan hittar du på Röda korsets folkhögskolas webbplats.