Pop-up folkhögskola i Skärholmens centrum

Pop-up folkhögskola i stället för öppet hus

Röda Korsets folkhögskola satsar på ett längre "Öppet hus" i år i form av en "Pop-up folkhögskola" i Skärholmens centrum (SKHLM) 16 mars - 24 april. Alla är välkomna att komma förbi och träffa personal och deltagare från olika kurser. Flera aktiviteter och roliga events planeras!

Kom och träffa Röda Korsets folkhögskola i Skärholmens centrum!

Ta chansen att träffa lärare, deltagare, studievägledare med flera från Röda Korsets folkhögskola mitt i Skärholmen. Du får lära dig mer om folkhögskola som utbildningsform, delta i roliga event och ställa alla frågor du vill.

Pop-up-lokalen ligger i Skärholmens galleria (bredvid Rituals) och är bemannad de flesta vardagar mellan 13-16 mellan den 16 mars och 24 april. Programmet som ligger på hemsidan, uppdateras vartefter programpunkter fastställs. Mycket roligt kommer att hända, så håll utkik hälsar Röda Korsets folkhögskola.

Aktuellt program för Pop-upen.

"Vi ser detta som ett fantastiskt tillfälle att få visa upp vår fina folkhögskola och sprida kunskap om vilka olika möjligheter som finns för den som väljer folkhögskola som utbildningsform. Röda Korsets folkögskolas entré ligger lite avsides och kan vara svår att hitta. På detta sätt syns vi där folk är och förhoppningsvis kan de som är intresserade av att plugga hos oss hitta en tid för ett besök som passar dem".