För tredje året i rad kör Röda Korsets folkhögskola konceptet "Pop-up folkhögskola" i Skärholmens centrum. Syftet är dels att visa att folkhögskolan finns i närområdet och att berätta mer om folkhögskola som utbildningsform, dels att skapa en plattform för möten och samverkan med andra lokala aktörer. Öppet 22 mars till 5 maj!

Röda Korsets folkhögskola öppnar en Pop-up i Skärholmen

Ta chansen att träffa lärare, deltagare, studievägledare med flera från Röda Korsets folkhögskola mitt i Skärholmen. Lär dig mer om hur det är att plugga på folkhögskola, delta i roliga event och få chansen att ställa dina frågor. Andra aktörer som deltar är Jobbtorg Unga Skärholmen, Medborgarvärdar, Läxhjälpen Studiegården, Röda Korsets ungdomsförbund, Röda Korsets högskola och Svenska Röda Korset med flera.

Den 20 april kl 15-17 är det Öppet hus i Pop-upen för dig som är nyfiken på Röda Korsets folkhögskolas kurser. Du får träffa deltagare och lärare och få information om just vår skola. Vi kommer även att visa runt på folkhögskolan för de som vill. Välkommen då!

Var hittar du folkhögskolans pop-up?

Du hittar oss i lokalen bredvid Bastard Burgers ut mot Skärholmens torg (precis under biblioteket) i SKHLM vardagar mellan 22 mars och 5 maj. Aktuellt program hittar du på skolans hemsida. Vi kommer att uppdatera programmet vartefter programpunkter fastställs. Mycket roligt kommer att hända, så håll utkik!