Linus Torgeby och Åsa Ekman framför en orange bakgrund.
Linus Torgeby och Åsa Ekman, som driver podden barnrättssnack, kommer att vara kursledare för "Barnets rättigheter, en fördjupning via podd". Foto: Anna Carin Isaksson

Ny distanskurs om barnkonventionen

I höst startar en ny distanskurs på Dalslands folkhögskola. Under "Barnens rättigheter, en fördjupning via podd" kommer deltagarna att lära sig mer om Barnkonventionen.

Åsa Ekman och Linus Torgeby kommer att vara kursledare för "Barnens rättigheter, en fördjupning via podd". Båda har 20 års arbete av att arbeta barnrättsfrågor med ett flertal olika myndigheter, kommuner och organisationer. Tillsammans driver de även podden Barnrättssnack, som handlar om just Barnkonventionen.

– Vi är väldigt glada över att Åsa och Linus som kursledare, säger Julia Jacobsson, kommunikatör på Dalslands folkhögskola. De har en gedigen kunskap om Barnkonventionen, så det kommer att finnas utrymme för viktiga diskussioner och nya lärdomar.

Läs mer om kursen och ansök här