Hola folkhögskola

Vid Ångermanälvens strand, ungefär 25 kilometer norr om Kramfors, i samhället Prästmon, ligger Hola folkhögskola. Vår profil är kultur, hälsa och miljö. Region Västernorrland är huvudman för skolan som är religiöst och politiskt obunden.

Hola folkhögskola

Vi arbetar med att skapa en trygg miljö där hälsan sätts i fokus. Vi lär av varandra genom att stärka demokratiska värderingar, syna både lokalt och internationellt hur världen ser ut och där vi vill höja kunskapsnivån för alla.

Folkhögskolan har inte någon centralt fastställd kursplan.

Vi erbjuder ett brett utbud av spännande folkhögskolekurser:

• Allmän kurs - för dig som saknar grundläggande behörighet på grundskole- eller gymnasienivå
  • Profilkurser - för dig som vill fördjupa ett intresse
  • Yrkes- och uppdragsutbildningar
  • Sommarkurser

Välkommen med din ansökan!

Vår vision

Eleverna skapar själva verktyg till det livslånga lärandet genom lust, personlig utveckling och vår omtanke. Våra nyckelord är; utveckling, möjligheter, gemenskap och framtid.

Våra elever erbjuds personlig utveckling genom insikt och engagemang i dagens värld. Vi vill ge en ökad självkänsla och stimulera till vidare studier, till ökad social kompetens, bättre hälsa samt intresse för kultur både lokalt och globalt.

Se en film om Hola folkhögskola (öppnas i ny flik)

Tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning

Skolan är tillgänglighetsanpassad bl.a. med hissar och ramper.

Prästmon
873 93 Nyland

Besöksadress:
Folkhögskolevägen 5

hola@rvn.se

Webbadress:
www.hola.se

Huvudman:
Region Västernorrland.

FSR:
Skolan är ansluten till Folkhögskolornas studeranderättsliga råd, FSR

Övrig information: