Hellidens folkhögskola

På Hellidens folkhögskola vill vi förbereda dig för vidare studier eller en yrkesmässig verksamhet. Du får tid att utveckla dig själv, dina kunskaper, tankar och ditt konst- och hantverksintresse.

Hellidens folkhögskola

På Hellidens folkhögskola finns många kurser med kreativ inriktning. Förutom Allmän kurs har vi utbildningar inom konst, konsthantverk, fotografi, grafik och grafisk design. Här lär du känna skapande människor från hela landet som sökt sig till oss för att läsa för behörigheter, för att gå grundläggande utbildningar eller för att fördjupa sitt konstnärskap. Vi har också lärarassistentutbildning och en kurs om hembygds- och släktforskning. Vi står för en öppen, trygg och tillåtande miljö där du kan lära dig grunder, skapa fritt och få inblick i olika sätt att uttrycka dig.

Vi är en mötes- och växtplats för människor i utveckling i en kreativ och utvecklande miljö. All verksamhet på Helliden utgår från principen om alla människors lika rätt och värde. Helliden är en helt alkohol- och drogfri skola. Skolan har cirka 185 deltagare.

Hellidens slott ligger i Tidaholm. Det är en vänlig liten stad som har goda bussförbindelser med Skövde och Falköping. Därifrån kan du enkelt resa vidare med tåg mot Stockholm och Göteborg.

522 94 Tidaholm

helliden@helliden.se